Kenapa Husam dan Nik Aziz bencikan sangat UMNO tapi kasih kan DAP?

Kenapa Husam dan Nik Aziz bencikan sangat UMNO tapi kasih kan DAP?


Secara mutlak Husam dan geng Erdogan sudah tidak punya kuasa dalam PAS , Anwar sudah sepi membisu kerana segala perancangan beliau tidak direstui oleh Allah SWT. Kumpulan Erdogan mahu menyekat perbincangan mengenai kerajaan Perpaduan , mereka mahu menghalang kerana mereka lebih rela bekerjasama dengan DAP dari UMNO. Sekiranya PAS orang Melayu beragama Islam dan UMNO orang Melayu beragama Islam bekerjasama untuk orang Melayu, Anwar pasti tersingkir kerana tiada tempat Anwar dalam UMNO. Bau Anwar pun sudah tidak wujud dalam UMNO.

Pada sidang media selepas tewas merebut jawatan Timbalan Presiden PAS dalam muktamar parti itu minggu lalu, Datuk Husam Musa yakin perjuangan dan pandangan politiknya dapat diteruskan dalam parti itu.Beliau mendakwa, majoriti ahli jawatankuasa PAS Pusat dan Naib Presiden yang dipilih adalah mereka yang komited terhadap pandangan terutama dalam menolak gagasan kerajaan perpaduan.Bekas Naib Presiden dan Exco kerajaan Kelantan itu menjelaskan, beliau membangkitkan isu menolak gagasan kerajaan perpaduan bukan untuk menang pemilihan parti tetapi tidak mahu PAS mengadakan rundingan dengan UMNO.Katanya, tiada jalan pintas walau apa cara sekalipun untuk PAS bersama-sama UMNO

.Beliau tegas pada pandangan PAS mesti menggantikan UMNO.Barangkali memegang prinsip 'alang-alang menyeluk pekasam, biar ke pangkal lengan', usaha Husam dan beberapa pemimpin lain dalam kumpulan Erdogan, nampaknya tidak berakhir selepas muktamar tersebut.Malah desas desus yang berlegar mengatakan adanya pertemuan sulit kumpulan itu yang turut dihadiri oleh Musyridul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat di ibukota selepas muktamar itu untuk merumus cara mematahkan sebarang usaha untuk menjayakan idea kerajaan perpaduan,pasti akan menghangatkan lagi keadaan

Kenapa Husam dan Nik Aziz terus menerus mangkafirkan UMNO sedangkan yang kafir sebenar dipeluk dan di cium . Mengapa Nik Aziz dan Husam mahu menolak kerjasama mereka yang sejemaah dalam satu masjid yang menyembah tuhan yang sama ia itu Allah SWT. Mengapa Nik Aziz lebih berminat kepada DAP dan Anwar Ibrahim peliwat antarabangsa.

Hj Hadi menyedari hakikat ini dan itulah sebab kumpulan ulamak lebih cenderung mencari jalan penyelesaian demi agama dan bangsa Melayu. Mereka tidak perjuangkan kerusi Perdana Menteri dan mereka memikirkan maruah bangsa dan agama. Hanya UMNO lah sebuah parti pendokong maruah bangsa Melayu.

http://www.kpmu.net

Digg this

8 comments:

  • mendukung agama islam lagi mulia dari mendukung bangsa sahaja.dasar porak perandakan malaysia lah orang yg mendukung bangsa sahaja.xcukup ilmu di dada jgn nak ckp psl islam,mmg layak ckp umno kafir.

  • jangan mudah kita mengkafirkan org..masih dalam persoalan..kenapa PAS sanggup menolak UMNO yang selama ini saudara seislam dengannya.kenapa tidak melakukan pengislahan ddalam perpaduan.Adakah dengan menyertai PAS kita akan mendapat syurga Allah? Memang telah nyata kemungkara yang di lakukan oleh najib. Namun Malaysia masih negara islam yang di iktiraf dunia. Jika UMNO tewas dan kerajaan PR memerintah,adakah islam masih lagi boleh dipraktikkan di Malaysia.Lihat di perak,bagaimana PAS hanya menang sorak ketika di dalam cengkaman parti yang kuat kecinaanya iaitu DAP. PAS hanya boneka yang di tertawakan oleh teman seperjuangannya dalam diam. sepatutnya kita lebih sedar tentang itu. umat islam, majoritinya melayu. 60% umat melayu di malaysia, namun kini melayu menjadi majoriti kerana terpecah kepada 3. Saya percaya jika hal ini berterusan berkahirlah empayae melayi di Malaysia ini. Walaupun DSAI memegang tampuk pemerintahan, ianya menjadikan umat melayu islam di Malaysia semakin lemah kerana tampuk pemerintahan di kuasai oleh cina. Matlamat cina sebenar ialah menjatuhkan bangsa melayu yang bagi nya bangsa yang lemah.Bagi pandangan sy, PAS patut bersatu dengan UMNO untuk menubuhkan kerajaan perpaduan dan berusaha mengislahkan UMNO. UMNO pula kembalilah kepada dasar perjuangan sebenar. Memartabatkan Islam dan bangsa.HUKUM HUDUD dan QISAS perlulah di amalkan di Malaysia ini. janganlah menegakkan hukum manusia. Itulah sepatutnya menjadi perjuangan PAS yang kini telah bertukar kepada NEGARA BERKEBAJIKAN, Satu persoalan yang patut kita fikirkan, sanggupkan anda melihat MELAYU menjadi pelarian di negara sendiri?

  • banyak sangat buletin utama dan utusan korang ni. klakar tgk betapa clueless penyokong penyokong umno ni. memang sesuai dengan gelaran Untuk Melayu No Otak
    UMNO haha

  • salam..emm susah pas nak bergabung dgn umno ni. umno mcm parti sekular, pas plak dasar die islam. islam adalah cara hidup bagi pas. bukan tolak separuh ambik separuh. bila umno bergabung dgn pas mahukah umno mendengar suara pas?? kalo umno sendiri yang rela hati membuang ideologi barat iaitu sekularisme dan memperjuangkan islam dengan berusaha memertabatkan al-quran dan sunnah sebagai dasar utama itu lebih bagus. pas dan umno sama2 menyedarkan masyarakat bukan islam dan islam tentang hukum hudud dan knp pentingnya hukum tersebut pada masa kini.. lebih2 lagi kaedah yg paling berkesan untuk menangani gejala maksiat yg semakin membimbangkan. pas secara rela hati join umno kalau umno mengubah dasarnya kepada islam. knp penyokong pas semakin bertambah dari semasa ke semasa?? terutamanya golongan mahasiswa dan golongan agamawan.. org kate umno memperjuangkan agama dan bangsa melayu.. tapi hiburan semakin bertambah, premis judi semakin berkembang, pusat hiburan plak tumbuh bagaikan cendawan. bangsa melayu plak??

  • pas bergabung dengan dap sbb pas memerlukan sokongan dari semua bangsa. malaysia bukan negara org melayu sahaja. Pas bergabung dgn dap bukan saja2.. bila bergabung dgn dap bukan saja pas dapat kekuatan politik tapi dapat menyedarkan dan menyebarkan agama islam kpd org bukan islam. knp plak pas x bergabung dgn umno?? tapi bergabung plak dgn si kafir?? jwpannye mudah umno kena berubah kepada islam iaitu ikut cara pas.. bukan pas ikut cara umno.haha.. walaupun ade segolongan dap yang membantah cara pas iaitu dasar islam dan hukum hudud, namun pas menggunakan cara bijak iaitu dengan menerangkan kpd dap tentang apa itu islam. bila org kafir faham ape itu islam baru la mereka x melolong. cuma umno je yg x paham islam lg.. ade yg berkata hukum hudud dah ketinggalan zaman. ade plak yg berkata bila laksana hukum hudud nnti ramai plak yg kena potong tgn. cuba kita pikir soal akidah plak, bila kita x percaya dgn satu perkataan pon dlm al-quran atau mempersendakan hukum yg terdapat dlm al-quran apakah akidah kita maseh sempurna?? nabi sendiri berpesan berpegang teguhlah kamu dengan Al-quran dan sunnah insyaAllah kamu takkan tersesat selama-lamanya.. jadi ini melibatkan soal akidah.. tu sbb la nik aziz kate sape sokong umno x dpt masuk syurga. btol jgak tu.. mcm mana nak masuk syurga kalau akidah dh rosak. jadi pikir-pikirkan.. hanya pandangan.. yg salah perbetolkan. yang betol plak slalu diingatkan..

  • salam satu malaysia

  • SAUDARA/SAUDARI YG MASIH DIDALAM UMNO DAN MASIH MEMPERTAHANKAN UMNO,SILA FIKIRKAN SAMAADA BERDUA ATAU BERSEORANGAN SECARA SEJUJURNYA KEPADA DIRI SENDIRI.
    1-BENARKAH PEMIMPIN UMNO MEMPERJUANGKAN HAK-HAK ORANG MELAYU?
    2-SIAPAKAH YG MENYEBABKAN SINGAPURA KELUAR DARI MALAYSIA?
    3-SIAPAKAH YG MENYEBABKAN MELAYU P.PINANG TERPINGGIR DAN PULAU PINANG HILANG?
    4-SIAPAKAH YG MENYEBABKAN BEBERAPA ORANG HAKIM DISINGKIRKAN TUN SALLEH ABBAS ETC.DAN AKHIRNYA DIAKUI TIDAK BERSALAH.
    5-SIAPAKAH YG MENYEBABKAB KUASA-KUASA RAJA MELAYU DI PINDA?
    6-SIAPAKAH YG MENYEBABKAB TULISAN JAWI ATAU AKBAR JAWI DIHAPUSKAN.
    7-SIAPAKAH DALANG DISEBALIK KES BANK BUMIPUTERA,YG MENGORBANKAN ABDUL JALIL?
    8-SIAPAKAH DALANG DALAM PERISTIWA MEMALI YG MENGORBANKAN BANYAK JIWA?
    9-MENTERI-MENTERI MANAKAH YG BYK TERLIBAT DALAM RASUAH?
    10-MENGAPA KITA TAKUT MENUKAR PEMERINTAH?APAKAH HAK MEMERINTAH HAK MUTLAK UMNO-BN?
    11-FAHAMKAH KITA,APA ITU WAKIL RAKYAT?APA ITU KERAJAAN?APA ITU DEMOKRASI BERPERLEMBAGAAN?
    12-SEDARKAH KITA WAKIL RAKYAT INI DIBAYAR GAJI/ELAUN OLEH RAKYAT DIAMANAHKAN UNTUK MENTADBIR NEGERI ,NEGARA UNTUK RAKYAT?
    13-MENGAPA UMNO BEGITU TAKUT UNTUK MENGGUNAKAN "DAKWAT JARI" UNTUK SETIAP KALI MENGUNDI?
    14-MENGAPA HARUS DIBAZIRKAN DUIT RAKYAT PADA KEDIAMAN-KEDIAMAN MENTERI/PM SEDANGKAN DUIT RAKYAT BOLEH DIGINAKAN UNTUK KEGUNAAN LAIN YG LEBIH BERFAEDAH?
    15-MENGAPA TIAP KALI MENGUNDI KEMPEN DITV TIDAK DIBUKA/DIBERI PELUANG KEPADA SEMUA PARTI BERTANDING UNTUK MEMBERIKAN UCAPAN SUPAYA RAKYAT DAPAT MENILAI SENDIRI YG MANA LEBIH BAIK UNTUK RAKYAT BUAT PILIHAN?
    16-MENGAPA UMNO TIDAK SEBUT UMNO BARU?
    17-MENGAPA BANYAK PEMIMPIN-PEMIMPIN UMNO SOMBONG?
    18-MENGAPA RAKYAT MAIH MENGOKONG UMNO? DEMI SURVIVAL MELAYU ATAU SURVIVAL DIRI/PROJEK?
    19-TAHUKAH ANDA BERAPA HUTANG NEGARA SEKARANG DISEBABKAN PEMIMPIN YG TAK BERAMANAH DAN BERHEMAH INI BERBELANJA?
    20- MENGAPA TIDAK DIPAMIRKAN DIDADA DADA AKBAR SETIAP PERBELANJAAN YG MELIBATKAN DUIT RAKYAT YG BANYAK BILA SESUATU PROJEK BESAR DIBUAT?
    21-MENGAPA KERAJAAN LEBIH BERMINAT KEPADA PROJEK PROJEK MEGA/BESAR SEDANGKAN YG MENIKMATINYA BUKANLAH SEMUA RAKYAT? ADAKAH KERANA PROJEK BESAR "MASYUK"PUN BESAR?
    22-MENGAPA ULAMAK TIDAK DILETAKKAN DITEMPAT YG SEPATUTNYA BEGITU JUGA AL-QURAN DAN AL-HADITH, HANYA DIPERDENGARKAN DIBULAN PUASA DALAM PERTANDINGAN?
    23-MENGAPA TERLALU BANYAK KES-KES YG TIDAK TERJAWAB DIMALAYSIA DIBAWAH PEMERINTAHAN UMNO BARU?
    24-MENGAPA MINDA RAKYAT MALAYSIA LEMBAB ,BEBAL DAN SUKA KEPADA YG JAHAT,JIJIK,DAN TIDAK BERTAMADDUN?
    24-MENGAPA UMNO BARU HENDAK DIPERTAHANKAN JIKA ADA PARTI LAIN YG LEBIH BAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA???

  • ape daa....
    mcm2 betol laa owang2 TUA zman skang ni.....
    wat budak2 mude konpius aje......
    PAS ngate UMNO gn kukuh n UMNO ngate PAS gn kukuh jGk!!!
    mne 1 laa yg budak2 mude nak ikot ni??
    tp b'dsar kan ape yg b'laku skg ni,PAS,DAP n PKR memg xleh budak2 mude nak follow......
    ade ke p'himpunan bersih tu klw ade yg mati,nme nye mati syahid???
    abes tu,klw cine india yg join tu pon ade yg mati......
    dowg pon mati syahid jugak laa yea????
    ape kebodoh punye ustaz yg ckp mcm tu?????
    da laa wat tazkirah dr umh ke umh gn surirumah-surirumah?????? pastu mintak derma tahfiz gn m.cik2 tu......
    m.cik2 tu mne laa ade dwit sgt nak d derma2........
    owg mintak laa kt p.cik2(suami m.cik2 yg bce yassin n dgr tazkirah tu)................
    tazkirah???
    then d msok kan isu politik....................
    huh!!!
    ntah pape ntah????
    nak gne pdg futsal kt kg pon kne bayor???
    e2 kan harta awam......untuk sume owg,knp pulak kne bayor???? mengong3!!!!!!